پست آموزشی

چگونه مطلب بنویسیم تا فروش اینترنتی بیشتری داشته باشیم؟

وبلاگ نویسی و تولید محتوا برای افزایش فروش و بهتر است بگوییم بازاریابی محتوا، کانالی با ارزش برای حیات کسب و کار آنلاین است به طوری که بسیاری از کسب و کارهای برجسته این روزها اعتراف می کنند که تنها از طریق وبلاگ فروشگاه اینترنتی و حتی محتوایی که در شبکه های اجتماعی به طور کاملا تولیدی ایجاد می کرده اند، شاه راه موفقیت را بر روی خود گشوده اند

اگر شما نیز مانند برخی از افراد، هنوز برای راه اندازی وبلاگ آموزشی سایت تجارت الکترونیکی تان تردید دارید با ۷ دقیقه زمان گذاشتن برای خواندن این مطلب، نسبت به تصمیم انجام این کار، مصمم تر شوید.

محتوای آموزشی و کاربردی ایجاد کنید

Tim Maliyil که مدت هاست مدیریت یک وب سایت به نام Alertboot در حوزه ی محصولات امنیتی دستگاه های دیجیتالی را بر عهده دارد معتقد است که روال آموزشی و مشورتی مطالب او در وبلاگ آموزشی این سایت، توانسته بسیاری از کاربران را به کسب و کارشان سوق دهد و سبب موفقیت آن ها را در فروش بالای اینترنتی فراهم کند.

 تاثیرگذاران بر صنعت خود را به عنوان اهرم موفقیت بکار گیرید

Rob Fulton که مدیر شرکت AudioLumin است، در مورد روش موفقیت خود می گوید، با راهکار معرفی برند ها و افراد معتبر و تاثیرگذار بر صنعت شان توانسته اند شرکت خود را در اذهان حرفه ای جلوه دهند و آن را به صورت بسیار برجسته ای برای کاربران محبوب کنند. این محبوبیت به فروش محصولات و موفقیت آنان در افزایش فروش منجر شده است.

وبلاگ تان را اولین شاه راه فروش بشناسید

اگر کمی با اصطلاحات بازاریابی آشنا باشید قطعا می دانید که پروسه ی بازاریابی شما به قیف بازاریابی مشهور است. اگر شما بتوانید همچون مدیر گروه  National Debt Relief که Marcela DeVivo  نام دارد، بالاترین سطح این قیف را به بازاریابی از نوع محتوا و وبلاگ نویسی، اختصاص دهید قطعا می توانید کسب و کارتان را متحول کنید و آن را چیزی بیش از یک وب سایت تجاری معمولی نشان دهید و از ان بهره مند شوید.

با استفاده از وبلاگ نویسی می توان روی مرورگر ها کوکی هایی ایجاد کرد، بعد افراد را به سمت وبلاگ جذب کرد و آنان را به صفحه ی ای هدایت کرد که در واقع مرحله ای قبل از فروش است. در این صفحه به کاربر توصیه می کنیم که محصولی را دانلود کند یا فرمی را پر کند. در کنار این از کانال های شبکه های اجتماعی نیز می توان بازار خود را تقویت کرد. کاربران شبکه های اجتماعی نیز باید به گونه ای هدایت شوند که نهایتا خود را در وبلاگ سایت شما بیابند.

بازاریابی محتوا

به محتوای همیشه سبزتان مثل درخت رسیدگی کنید

David Ehrenberg مدیر گروه Early Growth Financial Services در مورد نحوه ی کارکرد خود معترف است که در وبلاگ خود به آموزش اقشار مرتبط با کسب و کارشان می پردازند، این افراد می توانند شرکا، مشتریان، مصرف کنندگان و حتی مردم عادی باشند. او می گوید که با استفاده از محتوایی که در وبینارها و سمینار ها به کاربران ارائه می شود، می توانند محتوای جدید تری ایجاد کنند و بدین طریق عمر مطالب خود را بالا ببرند.

خسیس نباشید! رایگان بفروشید!

مدیر شرکت Ohio Cashflow یعنی Engelo Rumora به فروش محصولات در پسِ ارائه ی محتوای رایگان اعتقاد دارد. رویکرد این شرکت در تولید محتوا در وبلاگ، بدین صورت است که برخی محتوا ها را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند که به طور جالبی مورد توجه مخاطبین قرار می گیرد و با اشتراک گذاری آن ها هم بازدید و هم مشتری های سایت بیشتر می شوند.

در شناساندن محصولات حرفه ای عمل کنید

شما می توانید در وبلاگ آموزشی خود، محصولات و مزایای آن ها را برای مشتری ها شرح دهید. در واقع با بیان مزایای محصولات می توانید بازار سازی و نیاز آفرینی کنید و بازدید کنندگان را به صورت مشتری حاضر خود پرورش دهید.

در واقع کسانی که به سایت و فروشگاه شما مراجعه می کنند قطعا نیازهای مشترکی دارند که می تواند این کار، شاهراهی باشد که کاربران را به سمت فروش بیشتر هدایت می کند. شرکت موفق SupportNinja از همین روش دقیقا برای جذب مشتری هایش استفاده کرده است.

از طریق آموزش، مخاطبین جدید پیدا کنید

EarlyShares موسسه ای مالی است، که برای افزایش دامنه ی بازدیدکنندگان سایت، تصمیم گرفت از طریق وبلاگ سایت طرحی جدید ایجاد کند. در طرح جدید، این شرکت تصمیم گرفت که سرمایه گذاران را مورد هدف قرار دهد و به آنان آموزش دهد. استراتژی آموزشی این گروه، موجب شد که در مدت زمان کوتاهی، با ایجاد طرحی نو، گروهی جدید را به تعامل با بلاگ وادار کند، از این رو توانست در صنعت و کسب و کار خود توسعه ای بزرگ ایجاد کند.

محتوا و بازاریابی

با پاسخ پرسش به مشتری ها، موثر واقع شوید

شما هر نوع سایت تجاری که داشته باشید و در آن به هر تعداد محصول برای فروش گذاشته باشید، مشتریان وکاربرانی هستند که سوالاتی دارند که باید برای خرید مطمئن، پاسخ داده شوند.

توصیه بای مارکتینگ این است که  بخش سوالات متداول را حتما در سایت خود ایجاد کنید. بخش پرسش و پاسخ یک بخش همیشه سبز در وبلاگ شما خواهد بود و بازدیدکنندگان دائمی خواهد داشت.

تعامل با کاربران با شیوه های غیر مستقیم و نا محسوس

Shane Snow کسی است که در وبلاگش، از این شیوه استفاده می کند. از جمله روش های او، این است که به منظور اطلاع رسانی از قیمت محصولات و خدمات مثل ایمیل مارکتینگ از کاربران می خواهد که یک فایل را دانلود کنند. این فایل می تواند یک کتاب الکترونیکی باشد. زمانی که فرد برای درخواست خدمات با آن ها تماس میگیرد، با استراتژی هایی وی را به تعامل دائمی با سایت دعوت می کنند.

از مراکز و منابع انتشار مقالات آنلاین بهره مند شوید

دست اندر کاران وب سایت Derian Baugh مقالات معتبر خود را در وب سایت ها و پایگاه های دیگر منتشر می کنند و بدین طریق هم به افزایش در آمد خود کمک می کنند و هم به توسعه ی برند و افزایش آگاهی کاربران می پردازند.

فروختن را فراموش نکنید

Mark Cenicola  به عنوان مدیر موفق BannerView.com شناخته شده است. او می گوید وبلاگ فروشگاه ما مکان مفیدی برای اطلاع رسانی و ارزش آفرینی برای کاربران و مشتریان است چرا که از این طریق آموزش می بینند و اطلاعات خود را تکمیل می کنند. ما مطالب دانلود شدنی زیادی داریم در عین حال در پاسخ افرادی که می گویند از طریق محتوا فروش نداشته باشید، باید بگویم که ما کاملا مخالفیم چرا که در خلال مطالب آموزشی و اطلاعاتی خود، پیشنهاد محصولاتمان را قرار داده ایم، و این به فروش منجر شده است.

دوره های فشرده ی آموزشی ارائه دهید

Mattan Griffel مدیر One Month روش جالبی دارد. او می گوید که می توانند به وسیله ی ایجاد دوره های اموزشی بر روی موضوعات و حتی محصولات پر مخاطب، مشتریان زیادی برای محصولات خود جذب کنند. مهم ترین ابزاری که توانسته با این دوره ها عجین شود و به فروش بیشتر کمک کند، دکمه های دعوت به عمل Call To Action است.

توجه داشته باشید که صرفا برای دوره هایی کار کنید که مطمئنید به فروش منجر خواهند شد و مخاطبان و بازدید کنندگان زیادی دارند.

روی محصولات بروز رسانی شده مانور دهید

برای اینکه تجارت الکترونیکی شما جان داشته باشد باید محصولاتی داشته باشید که دائما آن ها را به روز رسانی می کنید. بهترین محصولات برای بروز رسانی آن دسته از محصولاتی است که در لیست پرفروش ها هستند. بعد از هر بار بروز رسانی سعی کنید در مورد محصولات خود اطلاع رسانی کنید و برای خریداران ارسال کنید. در اطلاع رسانی خود تفاوت و مزیت نسخه جدید با نسخه های قبلی را بیان کنید. Pratham Mittal مدیر VenturePact علت پیشرفت کسب و کارشان را در این مرحله می دانند. او می گوید تنها روشی که در تست های مختلف به افزایش فروش انان کمک کرده است همین بروز رسانی ها بوده است.

این روش نه تنها روشی برای افزایش فروش است، بلکه به ما کمک می کند که از آن به عنوان یک تکنیک بازاریابی بهره مند شویم به طوری که با این اطلاعات مخاطب را درگیر محصولات می کنیم و آنان نیز  با درک ارزش آن، به سمت خرید میل می کنند.

منبع:روزسئو

درباره نویسنده

رضا گشتاسبی

ارسال نظر

+ 45 = 55