پست آموزشی

رفع مشکل فعال نشدن آیفون و آیپد پس از نصب iOS 9.3

 iOS 9.3

iOS 9.3

اگر به تازگی نسخه‌ی جدید سیستم‎عامل iOS 9.3 را بر روی گوشی آیفون یا دستگاه آیپد خود نصب کرده‎اید و پس از آپدیت به این نسخه‎ی جدید با مشکل فعال نشدن دستگاه iOS خود روبه‎رو شده‌اید، نباید خیلی نگران شوید، چرا که این مشکل تنها گریبان شما را نگرفته است و بر سر کاربران دیگری نیز فرود آمده است و خوشبختانه، راهکارهایی وجود دارند که می‌توانند این مانع تازه را از پیش پای مشتاقان iOS 9.3 و قابلیت‎های تازه‎ی این نسخه‎ی به‎روز شده بردارند.

این مشکل که با توجه به شِکوه‌ها و شکایت‎های منتشر شده در فضای مجازی، به نظر می‎رسد دامان تعداد قابل توجهی از کاربران را گرفته باشد، پس از آن که دستگاه iOS مخاطب با نسخه‎ی ۹٫۳ سیستم‌عامل iOS نو شد، صفحه‎ی Activation Lock را برای مخاطب نمایش می‎دهد‌ و کاربران محتاج را از ورود و دسترسی به آیفون و آیپد خود باز می‎دارد.

بنا به اعتراف شرکت اپل، در بعضی موارد حتی این امکان نیز وجود دارد که پس از نمایش صفحه‎ی Activation Lock آیدی پیشنهاد شده بر روی صفحه، با اپل آیدی مورد استفاده توسط کاربر دستگاه تفاوت  داشته باشد و یکسان نباشد.

1

با تمام این تفاسیر، در صورتی که با این مشکل روبه‎رو شده‎اید و به دنبال راه‎حلی برای بر طرف کردن آن هستید، می‌توانید، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

روش اول؛

گام اول: گوشی آیفون، آیپد یا دستگاه آیپاد تاچ خود را به دستگاه کامپیوتر متصل کنید.

گام دوم: برنامه‎ی آی‎تیونز را باز کنید و مطمئن شوید که از آخرین نسخه‎ی موجود برای این برنامه استفاده می‎کنید.

گام سوم: دستگاه مورد مظر خود را بر روی آی‎تیونز انتخاب کنید. پس از انجام این کار باید این امکان را بدست آورده باشید تا به صفحه‎ی Activate دستگاه بر روی آی‎تیونز دسترسی داشته باشید.

گام چهارم: اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد نموده و گزینه‎ی Continue را انتخاب کنید.

روش دوم؛

گام اول: دستگاه خود را خاموش کنید یا این که لا‌اقل ارتباط دستگاه را با اینترنت قطع کنید.

گام دوم: با استفاده از اپل آیدی و رمز عبور خود وارد حساب کاربری ثبت شده بر روی وب‎سایت iCloud.com شوید.

گام سوم: پس از ورود به حساب کاربری خود، قسمت Find My iPhone را باز کنید.

گام چهارم: در این مرحله به ترتیب، گزینه‎های Select All Devices و سپس گزینه‎ی مربوط به دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گام پنجم: در این قسمت بر روی گزینه‎ی Remove From Account کلیک کنید. اگر پس از انجام این کار همچنان امکان دسترسی به دستگاه مورد نظر برای شما وجود دارد. دو مرتبه، گزینه‎ی All Devices را انتخاب کنید و بر روی ضربدری که در کنار نام دستگاه نمایش داده شده است، کلیک کنید. سپس، مجدداً گزینه‎ی Remove را انتخاب کنید.

گام ششم: پس از این که تنظیمات دستگاه iOS خود را با موفقیت به انجام رساندید، مطمئن شوید که دوباره به iCloud  وارد شوید و بر روی آن Sign in کنید.

پس از کمک گرفتن از ترفندهای بالا باید قادر باشید تا بار دیگر بدون وجود مشکل خاصی از گوشی آیفون یا دستگاه آیپد خود استفاده کنید. اگر هیچکدام از راهکارهای بالا مشکل شما را بر طرف نکرد، بهتر است منتظر باشید تا از درمان‌های جدید تجویز شده توسط شرکت اپل برای رفع این مشکل بهره بگیرید. البته، اپلی‎ها پس از آگاهی از وجود این مشکل، آپدیت iOS 9.3 را به طور موقت از دسترس کاربران برخی از مدل‌های قدیمی‎تر آیفون و آیپد خارج کرده‎اند و مشغول جایگزینی آن با ویراست تازه‎تری هستند که دیگر مخاطب خود را گرفتار چنین دردسرهایی نخواهد کرد.

منبع : اپلستان


 

درباره نویسنده

رضا ترکی

رضا ترکی

با سلام
رضا ترکی هستم کارشناس رشته ریاضیات.
از نوجوانی علاقه بسیار زیادی به طراحی گرافیک و کامپیوتر داشتم. اکنون در اینترنت با نام گرافیست مسلمان به طراحی پوسترهای فرهنگی و مذهبی می پردازم.
همچنین در انجام امور تحت وب تخصص هایی پیدا کرده ام که به مرور زمان آن ها را در اختیار همه قرار خواهم داد.

ارسال نظر

− 2 = 4