پست آموزشی

حل مشکل GPS پس از آپدیت به ios 8.4

restore-ios-8-4

به تازگی اپل، سیستم‌عامل ios 8.4 را برای استفاده در اختیار کاربران محصولات این شرکت قرار داده است، این نسخه‌ی جدید، مجهز به اپلیکیشن‌های تازه‌ای است که قرار است در استفاده‌ی مؤثرتر از سرویس Apple Music به مخاطبان کمک کنند، همچنین برنامه‌نویسان شرکت اپل با ios 8.4 اصلاحاتی را به منظور کارآمدی بیش‌تر iBooks در این برنامه اعمال کرده‌اند و مشکلات نرم‌افزاری تشخیص داده شده در نسخه‌ی پیشین این سیستم‌عامل را نیز، بر طرف کرده‌اند.

در کنار این نکته‌های مثبت، در یکی، دو روز اخیر، برخی از کاربران پس از آپدیت به ios 8.4 اعلام کرده‌اند که بر اثر این به‌روزرسانی، هنگام استفاده از قابلیت GPS دستگاه ios خود با مشکلاتی مواجه شده‌اند و این قابلیت یا موقعیت مکانی گوشی آیفون و تبلت آیپد آن‌ها را شناسایی نمی‌کند یا این که در تشخیص مکان کاربر، اصلاً دقت به خرج نمی‌دهد و پر اشتباه ظاهر می‌گردد. نکته‌ی قابل توجه این که این مشکل بر روی دستگاه کاربران مختلف، صرف نظر از این که سیستم‌عامل ios دستگاه را به صورت وایرلس یا به کمک آی‌تیونز، آپدیت کرده باشند، مشاهده شده است.

اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که پس از آپدیت به ios 8.4 با این مشکل دل‌آزار بر روی گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود روبه‌رو شده‌اید، می‌توانید از راهنمای زیر برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

ریستارت کردن گوشی آیفون؛

  • همزمان، دکمه‌ها‌ی Home دستگاه و Sleep/Wake یا Power را فشار دهید.
  • هر دو دکمه را پس از آن که صفحه‌ی نمایش سیاه شد و لوگوی اپل بر روی نمایشگر ظاهر شد، رها کنید.

فعال و غیر فعال کردن گزینه‌ی Location Services؛

  • اگر با ریستارت دستگاه، به نتیجه‌ای نرسیدید، می‌توانید:
  • اپلیکیشن Setting را باز کنید.
  • به مسیر Privacy > Location Services بروید.حل مشکل GPS پس از آپدیت به ios 8.4
  • اهرم کناریِ گزینه‌ی Location Services را لمس کنید تا این قابلیت خاموش شود.

1

  • با فشار همزمان، دکمه‌ها‌ی Home دستگاه و Sleep/Wake یا Power دستگاه ios خود را ریستارت کنید.
  • هر دو دکمه را پس از آن که صفحه‌ی نمایش سیاه شد و لوگوی اپل بر روی نمایشگر ظاهر شد، رها کنید.
  • پس از ریستارت دستگاه، دوباره اپلیکیشن Setting را باز کنید.
  • به مسیر Privacy > Location Services باز گردید.
  • اهرم کناریِ گزینه‌ی Location Services را لمس کنید تا این قابلیت روشن شود.

ریستارت تنظیمات شبکه؛

اگر هیچکدام از راه‌حل‌های بالا، مشکل شما را مرهمی نبود، می‌توانید تنظیمات شبکه‌ی دستگاه را ریستارت کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که با انجام این کار مجبور خواهید بود تا دوباره، اطلاعات مربوط به اتصالات وای‌فای و VPN را در Setting دستگاه ذخیره نمایید.

  •  اپلیکیشن Setting را باز کنید.
  • به مسیر General > Reset بروید.
  • گزینه‌ی Reset Network Settings را لمس کنید.

2

  • در پنجره‎ی باز شده Passcode را وارد نمایید و سپس گزینه‌ی Reset Network Settings را انتخاب کنید.

ریستور و تنظیم دستگاه ios به عنوان دستگاهی جدید؛

اگر پس از امتحان کردن تمام موارد بالا، همچنان مشکل پا برجا بود، راه حل نهایی، ریستور آیفون یا آیپد خود در آی‌تیونز به عنوان یک دستگاه جدید است. با این کار تمام تنظیمات پیشین به همراه مشکلات احتمالی موجود، از میان خواهند رفت. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که این کار کلیه‌ی اطلاعات موجود بر روی دستگاه را پاک خواهد کرد، پس حتماً لازم است که از اطلاعات موجود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید، تا در پایان کار با مشکل خاصی مواجه نباشید. برای ریستور دستگاه خود می‌توانید از این راهنما نیز کمک بگیرید.

منبع : اپلستان


درباره نویسنده

رضا ترکی

رضا ترکی

با سلام
رضا ترکی هستم کارشناس رشته ریاضیات.
از نوجوانی علاقه بسیار زیادی به طراحی گرافیک و کامپیوتر داشتم. اکنون در اینترنت با نام گرافیست مسلمان به طراحی پوسترهای فرهنگی و مذهبی می پردازم.
همچنین در انجام امور تحت وب تخصص هایی پیدا کرده ام که به مرور زمان آن ها را در اختیار همه قرار خواهم داد.

ارسال نظر

1 + 3 =