پست آموزشی

رفع مشکل عدم دسترسی به Personal Hotspot بر روی iOS 9

مشکل ناپدید شدن Personal Hotspot از جمله‌ی مسائلی است که الزاماً در زمره‌ی باگ‌های نرم‌افزاری دسته‌بندی نمی‌شود، چرا که این مشکل، بیش‌تر از آن که به دلیل نقص و ناتوانی سیستم‌عامل دستگاه پدید آید، تحت تأثیر کیفیت و کمیت سرویسی است که توسط شرکت‌های مختلف بر روی سیم‌کارت دستگاه iOS مخاطبان عرضه می‌گردد. اما با این وجود اگر شما نیز از سیستم‌عامل iOS 9 بر روی گوشی آیفون خود استفاده می‌کنید و این احساس را دارید که قابلیت Personal Hotspot در دستگاه شما بر سر جایش قرار ندارد، می‌توانید از راهکارهای زیر برای برطرف نمودن این مشکل کمک بگیرید.

پیش از انجام هر کاری به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای استفاده از قابلیت Personal Hotspot لازم است تا شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات مخابراتی به دستگاه شما از این ویژگی و امکان استفاده از آن، پشتیبانی کند.

چگونه مشکل عدم دسترسی به قابلیت Personal Hotspot را بر روی iOS 9.2 بر طرف کنیم؟

گام اول: اپلیکیشن Setting را باز کنید و گزینه‌ی Cellular را لمس کنید.

1

گام دوم: در این مرحله گزینه‌ی Cellular Data Network را انتخاب نمائید.

2

گام سوم: در قسمت Cellular Data گزینه‌ی APN را پیدا کنید و لمس نمائید.

3

گام چهارم: صفحه‌ی نمایش را به سمت پایین و تا کشف قسمت مربوط به Personal Hotspot اسکرول کنید.

4

گام پنجم: در این مرحله، در قسمت مربوط به اطلاعات APN همان اطلاعاتی را که پیش‌تر در زیر قسمت Cellular Data مشاهده کرده‌اید، ثبت کنید.

5

در صورتی که در مورد اطلاعات مورد نیاز برای APN شک و تردیدی دارید و در این مورد مطمئن نیستید، می‌توانید برای کسب آگاهی در این زمینه با شرکتی که از خدمات اینترنتی آن بر روی سیم‌کارت خود استفاده می‎کنید تماس بگیرید یا بخت خود را با جست‌وجو در گوگل به وسیله‌ی نوشتن نام این شرکت به همراه عبارت APN امتحان کنید.

برخی مواقع، حتماً ضرورتی به ثبت اطلاعات دقیق در این قسمت نیست و می‎توانید از این مرحله تنها با نوشتن نامی دلخواه در قسمت Username، عبور کنید.

پس از انجام مراحل بالا مجدداً به قسمت Setting بازگردید، اکنون باید امکان دسترسی به Personal Hotspot برای شما فراهم شده باشد. اگر پس از انجام مراحل بالا، مشکل حل نشده بود یکی از راه‌حل‌های زیر را آزمایش کنید:

دستگاه خود را یک‌بار خاموش و روشن کنید؛

گوشی آیفون یا آیپد خود را یک مرتبه خاموش و روشن کنید و سپس دوباره در قسمت Setting به دنبال Personal Hotspot بگردید.

6

تنظیمات شبکه‌ی دستگاه را ریست نمایید؛

برای این کار به مسیر Settings → General → Reset → Reset Network Settings بروید و با وارد نمودن کد مورد نیاز، عملیات ریست تنظیمات را تأیید نمایید.

7

8

تمام تنظیمات دستگاه را ریست نمایید؛

برای این منظور به مسیر Settings → General → Reset → Reset All Settings بروید و با وارد نمودن کد مورد نیاز، عملیات ریست تنظیمات را تأیید نمایید.

9

10

با استفاده از آی‌تیونز تنظیمات مربوط به iDevice را ریست کنید.

11

به این نکته نیز توجه داشته باشید که حتماً پیش از دستکاری دستگاه، از اطلاعات ضروری خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، فایل‌های ارزشمندتان را از دست ندهید.

به این مسأله نیز توجه داشته باشید که گاهی اوقات برخی شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی به جای کلمه‌ی Cellular Data از عبارت Mobile در قسمت Setting استفاده می‌کنند.

این موضوع را نیز فراموش نکنید تا پیش از یاری گرفتن از راه‌حل‌های بالا، حتماً قابلیت Personal Hotspot را از قسمت Setting و با روشن کردن گزینه‌ی مربوط به ۳G یا LTE فعال کرده باشید.

منبع : اپلستان


درباره نویسنده

رضا ترکی

رضا ترکی

با سلام
رضا ترکی هستم کارشناس رشته ریاضیات.
از نوجوانی علاقه بسیار زیادی به طراحی گرافیک و کامپیوتر داشتم. اکنون در اینترنت با نام گرافیست مسلمان به طراحی پوسترهای فرهنگی و مذهبی می پردازم.
همچنین در انجام امور تحت وب تخصص هایی پیدا کرده ام که به مرور زمان آن ها را در اختیار همه قرار خواهم داد.

ارسال نظر

+ 14 = 22