برندهای تکنولوژی

معرفی برند IBM

با شروع قرن بیست و یکم شرکت آی‌بی‌اِم درآمدی در حدود ۷۵ میلیارد دلار را داشت که تصمیمی تاریخی گرفت و آن تغییر استراتژی‌های خود به سمت بازارهای تجارت الکترونیک بود، که این اتفاق هم‌زمان شد با گسترش دیوانه‌وار کاربران اینترنت در سراسر جهان و همچنین از بین رفتن مرزهای تجارت کلاسیک با به دنیا آمدن پدیده تجارت الکترونیک، که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین موتورهای پیشرفت این نوع تجارت را باید در شرکت آی‌بی‌اِم جست‌وجو کرد.

معرفی برند IBM

شرکت آی‌بی‌اِم در آن زمان دارای ۱۳۴۶ کارمند بود و سرمایه اولیه آن چیزی بالغ بر ۹ میلیون دلار را شامل می‌شد.

کمپانی آی‌بی‌اِم و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز آن در ۲ دهه اول تأسیس، به‌صورت محسوسی با نام توماس واتسون گره‌خورده است، توماس واتسون در سال ۱۹۱۴ میلادی هدایت این شرکت بزرگ را بر عهده گرفت و با کمک توانایی خارق‌العاده خود در مدیریت توانست در ۲ دهه آینده این شرکت را به یکی از شرکت‌های مطرح و پیشگام و فعال درزمینهٔ فنّاوری تبدیل کند.

زمانی عزم راسخ آقای واتسون برای تسخیر بازار فنّاوری مشهود شد که او نام شرکت را در سال ۱۹۲۴ از CTR به IBM تغییر داد و رسماً شرکت خود را به یک شرکت بزرگ و بین‌المللی تغییر کاربری داد، و با جذب نیروهای تازه‌نفس و متخصص راه را برای شکفتن دنیای فنّاوری بیش‌ازپیش هموار کرد.

در سال ۱۹۳۹ و با شروع جنگ جهانی و به طبع رکود شدید اقتصادی برخلاف تصورات عمومی شرکت آی‌بی‌اِم نه‌تنها کاهشی درفروش خود نداشت بلکه با ورود به عرصه صنایع نظامی بیش از گذشته بر موفقیت‌های خود افزود به‌گونه‌ای که در خلال جنگ جهانی گستره کمی و محصولی خود را فراتر از گذشته برد و در سال ۱۹۴۳ میلادی یعنی اواخر جنگ جهانی دوم درآمد سالانه این شرکت عدد ۱۰۰ میلیون دلار را زد و رسماً این شرکت به یکی از غول‌های فنّاوری جهان تبدیل شد.

بعد از جنگ جهانی شرکت ای بی م با تغییر در سیاست‌های تولیدی خود توجه بیشتری را به جامعه زنان اختصاص داد و علاوه بر آن پا را فراتر نهاد و جامعه معلولان را نیز به زیر چتر حمایتی خود برد، تا به‌نوبه خود بتواند از آسیب‌های پس از جنگ جهانی دوم کم کند.

برند IBM

برند IBM

با شروع قرن بیست و یکم شرکت آی‌بی‌اِم درآمدی در حدود ۷۵ میلیارد دلار را داشت که تصمیمی تاریخی گرفت و آن تغییر استراتژی‌های خود به سمت بازارهای تجارت الکترونیک بود، که این اتفاق هم‌زمان شد با گسترش دیوانه‌وار کاربران اینترنت در سراسر جهان و همچنین از بین رفتن مرزهای تجارت کلاسیک با به دنیا آمدن پدیده تجارت الکترونیک، که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین موتورهای پیشرفت این نوع تجارت را باید در شرکت آی‌بی‌اِم جست‌وجو کرد.

اگر بخواهیم از جدیدترین اقدامات بخش پژوهشی این شرکت نام ببریم می‌توان به همکاری با قسمت‌های بزرگ تحقیقاتی در سراسر جهان برای کار بر روی پلیمرهای ویژه‌ای نام برد که بتوان با آن‌ها خواص مواد تولیدی به‌وسیله آن‌ها را ازنقطه‌نظر استحکام و دیگر خواص مکانیکی و شیمیایی تحت کنترل درآورد.

در حال حاضر بنا بر اطلاعات موجود بر روی خروجی‌های سایت شرکت آی‌بی‌اِم درامد این شرکت به چیزی در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ رسیده است و در گستره جهان چیزی در حدود ۴۳۱۲۱۲ نفر کارمند در خدمت دارد.

در حال حاضر مدیرعامل و مدیر اجرایی شرکت آی‌بی‌اِم خانم ویرجینیا رومتی است، ایشان از سال ۲۰۱۲ این پست را در اختیار گرفت و به‌عنوان رئیس این شرکت شروع به کار کرد، خانم رومتی همکاری خود با شرکت آی‌بی‌اِم را از سال ۱۹۸۱ در دیترویت آغاز کرد و به‌سرعت مراحل پیشرفت را در پست‌های مختلف به‌پیش برد که نهایتاً و قبل از اینکه به ریاست این شرکت برید به‌عنوان معاون رئیس شرکت آی‌بی‌اِم به انجام‌وظیفه می‌پرداخته است.

برند IBM

برند IBM

از افتخارات و ویژگی‌های خانم رومتی دارا بودن مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه نورت وسترن آمریکا است، ایشان در سال ۲۰۰۶ به خاطر ارائه شیوه جدید برای گسترش بازارهای این شرکت به نقاط مختلف جهان موفق به گرفتن جایزه ویژه‌ای در مدیریت بازرگانی شد، همچنین خانم رومتی همکاری‌های زیادی با مؤسسات مختلف مبارزه با سرطان دارند.

منبع:فارنت

درباره نویسنده

رضا گشتاسبی

ارسال نظر