دنیای سرعت

قلب آهنین هوندا در سینه سائوبر خواهد تپید

شاید پس از دیدن نقاط ضعف فراوان پیشرانه‌های هوندا، باور اینکه تیم دیگری از فرمول ۱ نیز برای استفاده از این پیشرانه‌ها با هوندا قرارداد بسته سخت باشد. این تیم سائوبر است که فصل آینده از پیشرانه‌های این کمپانی ژاپنی استفاده خواهد کرد.

قلب آهنین هوندا در سینه سائوبر خواهد تپید

این تیم مستقل سوئیسی در گذشته اغلب از پیشرانه‌های فراری استفاده می‌کرده است. این تیم در خلال سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ تحت تملک ب ام و قرار داشت و از پیشرانه‌های آن استفاده می‌کرد اما هم‌اکنون برای استفاده از پیشرانه‌های هوندا آماده می‌شود و این اولین باری است که سائوبر از سازنده‌ای ژاپنی نیرو می‌گیرد. شایان ذکر است این کمپانی قبلاً و در دوره‌های محدودی از قوای محرکه‌ی مرسدس و فورد نیز استفاده کرده بود.

قلب آهنین هوندا در سینه سائوبر خواهد تپید

مدیر رده‌بالای سائوبر گفته است:

همکاری با هوندا در فصل‌های آینده برای تیم فرمول ۱ سائوبر افتخار بزرگی است. ما به دنبال گسترش همکاری‌ها با هوندا بوده و می‌خواهیم آینده‌ای موفقیت‌آمیز، هم از نظر استراتژیک و هم از نظر فنی رقم بزنیم.

قلب آهنین هوندا در سینه سائوبر خواهد تپید

موضوعی که شاید برای برخی افراد شگفت‌آور باشد این است که دو کمپانی یک نقطه اشتراک مهم داشته و آن عدم موفقیت چشمگیر در فرمول ۱ بوده است. سائوبر در طول ۲۵ سال گذشته تنها یک گرندپری را برنده شده (قهرمانی روبرت کوبیکا در مونترال ۲۰۰۸) و هوندا نیز به عنوان سازنده تنها سه بار امتیاز گرفته است.

قلب آهنین هوندا در سینه سائوبر خواهد تپید

این کمپانی ژاپنی راننده‌های فوق‌العاده‌ای چون ککه رزبرگ، نایجل مانسل، نلسون پیکه، آلن پروست و آیرتون سنا را به جلو برده اما برنده نشده است. از زمان بازگشت به مسابقات با مک لارن در سه فصل پیش، هوندا هنوز نتوانسته یک پودیوم (سکو) را کسب کند.

قلب آهنین هوندا در سینه سائوبر خواهد تپید

قلب آهنین هوندا در سینه سائوبر خواهد تپید

هوندا سخت در تلاش است تا مشکل پیشرانه‌های خود را بفهمد و برای این کار از هرکسی کمک می‌گیرد. ظاهراً سائوبر احساس می‌کند این تلاش‌ها به موفقیت خواهد انجامید.

منبع:پدال

درباره نویسنده

پیمان ساعی

ارسال نظر

− 1 = 1