دنیای سرعت

معرفی نسخهٔ کشیدهٔ بی ام‌ و سری ۵ در نمایشگاه شانگهای

همان‌طور که اطلاع دارید مردمان چین علاقهٔ فراوانی به خودروهای کشیده با فضای پای عقب زیاد دارند و به دلیل تقاضای بالا، اکثر خودروسازان اقدام به ساخت نسخه‌های فاصله محوری کشیده از محصولات خود صرفاً برای بازار چین نموده‌اند. یکی از جدیدترین این خودروها، نسخهٔ کشیدهٔ نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ است که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ معرفی شده است. این خودرو که بازهم فقط در بازار چین عرضه می‌گردد، به میزان ۱۳٫۳ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به نسخهٔ استاندارد سری ۵ دارد.

معرفی نسخهٔ کشیدهٔ ب‌ام‌و سری 5 در نمایشگاه شانگهای

با این افزایش حالا فاصلهٔ محوری سری ۵ به ۳٫۱۰ متر رسیده است که درنتیجه فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم نموده است. همانند نسخهٔ استاندارد سری ۵، این مدل کشیده را هم می‌توان در سه تیپ استاندارد، Luxury Line و M Sport سفارش داد. همچنین نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو نیز قابل خریداری است.

معرفی نسخهٔ کشیدهٔ ب‌ام‌و سری 5 در نمایشگاه شانگهای

تغییر بزرگی که در کابین این ماشین روی داده است، وسعت فضای پای سرنشینان عقب است که به لطف فاصلهٔ محوری کشیده به دست آمده است. علاوه بر این، در این ماشین متریال عایق و از بین برندهٔ صدا بهبود یافته‌اند، یک سیستم کنترل و زدودن آلودگی هوا در آن تعبیه شده است و صندلی‌های جدیدی نیز در آن بکار رفته که حتی از نسخهٔ استاندارد سری ۵ هم راحت‌تر هستند. از آپشن‌های مختلف این ماشین نیز می‌توان به سقف شیشه‌ای پانورامیک، تهویهٔ فعال صندلی‌ها و صندلی‌های عقب فردی با تنظیم الکتریکی تکیه‌گاه اشاره کرد.مطمئناً این نسخهٔ کشیده در ظاهر هیچ تفاوتی با نسخه‌های استاندارد سری ۵ ندارد و تنها وجه تمایز آن‌ها طول بیشتر درهای عقب است. علاوه بر این، برای تأکید بر طول بیشتر این خودرو، یک خط اضافی هم در بالای چراغ‌های عقب آن کشیده شده است. سری پنج LWB توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ب‌ام‌و-برلیانس در کارخانهٔ شنیاگ چین به تولید خواهد رسید و به‌صورت محلی در ماه ژوئن امسال در بازار چین عرضه خواهد شد. سری ۵ فاصله محوری کشیده تنها یکی از ۱۷ خودرویی است که ب‌ام‌و قصد دارد امسال در جمهوری خلق چین عرضه کند.

 معرفی نسخهٔ کشیدهٔ ب‌ام‌و سری 5 در نمایشگاه شانگهای

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، سدان‌های فاصله محوری کشیده یا همان LWB در چین بسیار محبوب هستند. به همین دلیل آئودی چندی است مدل A6 L را در این کشور عرضه می‌کند درحالی‌که مرسدس بنز هم سال گذشته نسخهٔ LWB از سدان E کلاس خود را در چین رونمایی کرد. امسال هم آکورا نمونهٔ پروتوتایپ سدان کشیدهٔ TLX-L خود را در شانگهای رونمایی کرد که تا اواخر امسال وارد بازار می‌شود و رقابتی سخت میان این سدان‌های پریمیوم کشیده شکل می‌گیرد.

 معرفی نسخهٔ کشیدهٔ ب‌ام‌و سری 5 در نمایشگاه شانگهای

منبع:Car.ir

 

درباره نویسنده

پیمان ساعی

ارسال نظر

+ 29 = 38