دنیای سرعت

۱۲۵۰ اسب برای کشیدن هوراکان افسار بستند

لامبورگینی هوراکان منصوری

لامبورگینی هوراکان منصوری

بدون مقدمه چینی، منصوری از آخرین پروژه کاری خود که بر روی لامبورگینی هوراکان کلید خورده است، پرده برداری کرد.
اولین چیزی که در این لامبورگینی توجهات را بیش از هرچیزی به خود جلب کرده است، میزان قدرتی است که منصوری توانسته از این پیشرانه استخراج کند، به این صورت که با تقویت قسمت‌های اصلی موتور و بروزرسانی اطلاعات ECU و همچنین نصب دو توربوشارژر قدرتمند بر سر راه ورودی‌های هوای موتور، منصوری توانسته از پیشرانه اصلی ۱۰ سیلندر ۵٫۲ لیتری هوراکان حداکثر قدرتی سرسام‌آور ۱۲۵۰ اسب بخاری را در کنار گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متری بدست آوردن که با ارسال آن به چرخ‌ها، حداقل شتابی صفر تا صد ۲٫۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی ۳۴۰ کیلومتری برای هوراکان بدست می‌آید.
در کنار افزایش قدرت وحشتناک موتور، بدنه خودرو نیز برای حمایت بیشتر آن می‌بایست تقویت شود، از این رو منصوری به یک یا چند قسمت بسنده نکرده و کل بدنه را دوباره از جنس فیبرکربن ساخته و سرهم کرده است و برای چسبندگی بیشتر هم حدود ۳۰ میلی متر در جلو و حدود ۴۰ میلی متر هم در عقب به طول کلی خودرو افزوده است و باز هم برای چسبندگی در سرپیچ‌ها و…، منصوری از رینگ و لاستیک‌های بزرگ ۲۰ اینچی ۳۰/۲۴۵ در جلو و رینگ‌های ۲۱ اینچی با ابعاد لاستیک ۲۵/۳۳۵ در عقب استفاده کرده است. در داخل کابین هم منصوری دستی چرخانده و برای روکش کردن ادوات داخلی از چرم‌های آلکانتارا استفاده کرده و لهجه‌هایی فیبرکربنی را هم در داخل خودرو هضم کرده است و در آخر هم از پدال‌های آلومینیومی برای اذیت کردن پیشرانه استفاده کرده است.

منبع :‌خودرو بانک

درباره نویسنده

علی محمدی تبار

علی محمدی تبار

سلام
دانشجوی مهندسی مکانیک هستم. خوشحالم که میتونم تو زمینه های تکنولوژی و خودرو اطلاع رسانی کنم. امیدوارم مطالب برای شما مفید واقع شود.
مشتاق نظرات شما... .

ارسال نظر